Pages

10 March 2009

Antara Dua Pilihan

Post kali nie sebenarnye lebih kepada
Ujian dalam kehidupan aku..
Iaitu,
Dua pilihan dalam kepala aku nie...
Ye la kan,
bile ade dua pilihan.
Sape yg tak pening...
Aku yg tengah bercuti ni pun
Dah mula pening...
Pening giler...
Giler punye pening....

Tadi petang masa aku tgh syok beriadah...
Tetiba Hp Nokia XpressMusic aku berbunyi...
Kire ade msg masuk la...

Aku pun tak sangka org yg msg aku...
Sbb dah lama aku tak contact.
Last pun sebelum masuk keje kat SPACE.

Sape?

Beliau adalah first bos aku
Dalam bidang kerja wiring.
Mmg baik gile dgn aku.
Mane taknye,
Aku antara pekerja die.
Kire
" The Best Among The Best"
he5...

Ape die msg?

" Salam, wan sihat ker? Nak keje tak? "

" Salam, sihat. Keje pe? Kat mane?"

" Kat umah kat Gombak yg tepi sungai dulu "

" Bile?"

" ASAP "
[ As Soon As Posible ]

" Ala... Wan dah keje. Kat UTM. Tp partime je. Sbb ade paper lagi "

" Ye Ke? Kalau keje dgn Abg Nuar nak? Brape UTM bayar? "

" Boleh la... Area RM35 sehari. tapi kira jam. Nape? "

" Ooo... Kalau Abg Nuar bayar lebih dari dulu, wan nak? "
[ untuk pegentahuan anda, dulu beliau bayar aku RM60 sehari ]
[ Agaknye brape la die offer kali nie ea... ]

" Malam nie wan pikir ea. Kalau wan keje, esok wan g saner... "

" K, Tolong pikir ea. Nak siapkan projek ni. Urgent. "

" K, nanti wan pikir... Kalau wan join, esok wan ade kat saner... Salam "

" Salam "

Hu5...
Ape yg aku nak wat skrang ea?
Nak terima atau tak...
Kalau aku tamakkan gaji, aku dah g nyer...
Tapi aku terpikir gak keadaan bilik meeting aku...
Dah la tak jumpe penganti lagi...
Takkan aku nak bla camtu jer...
Cian kat Kak Aishah n Staf2 len...

Kesimpulan Yg Ade Wat Masa Ni...

Aku Sendiri Pening nie...
Tinggal brape jam je tuk aku berpikir...
Ingat dah balik KL nie takde masalah nak pikir...
tapi tap tap ade lak yg masuk...
betu la orang cakap:
" Selagi Kita Bernafas, Selagi Itulah Masalah Takkan Lari Dari Kita "

** Sekian...
** Luahan kepeningan kepala aku...



6 comments:

Unknown said...

kje je dgn aku..

.::c!kzUrA::. said...

salam...
sekadar skit coretan, fikirlah yg terbaik bt diri wan tu..then br fikir pasal org lain...

:)

Mohd Ridwan said...

SULTANdiblogBETA
ko cuma guna name SULTAN je...
ko pun makan gaji...
nak bayo gaji aku...
Mampukah anda?
huhuh5...

95% Insyaallah jadi g johor...
lagi sehari dua baru bleh kompom betul2...

Mohd Ridwan said...

.::c!kzUrA::.

hu5..
tu yg susah.
n benda tu still bermain dalam pikiran akku...

Anonymous said...

hahaha da time pun job tuh kan3??? bla nk mkn free nih

Mohd Ridwan said...

cerita tentang aq:

ye3...
tapi aku letakkan syarat kat bos aku..
best tak aku?
pekerja yg bagi syarat kat bos...