Pages

18 March 2009

Aku, Lepak n Pencuri

Lepak?
Pencuri?

Ape kaitan plak kali nie?
Ha, sebenarnye post ni sekadar

PERINGATAN
N
NASIHAT


Kisahnye bermula petang smalam.
Smalam
17 Mac 2009
Jam 1830
Aku lepak minum2 kat
Maple Al-Maju
Bersama dgn
Kurt n Aben.
Dijadikan cite menarik,
Kawan aku sakit perut.
So g la memerut kat tandas.

Pastu beliau pun kuar.
Kami smbung sembang semula.
Tanpa sebarang syak wasangka.
Tibe2.

" Wei, wallet aku n Hp aku..." kawan aku gelisah.

" Nape?" Aku plak mencelah.

Tanpe menjawab persoalan,
Beliau bingkas bangun menuju ketandas.
Mgkn tercicir kot...

Dalam masa yg sama,
Ade costumer cina kuar dari tandas.
Aku dah mula syak something.
Aku pasang mata kat cina tu.
Tetiba mmber aku kejar cina tadi.

Aku n kawan aku cuma perhati dari tempat kami.
N bile aku tgk macam susah je kwan aku tu,
Aku pun g la,
Mane la tau dapat bagi sebijik due kat muke kan...
He5...

" Berani Kerana Benar "

Seperti yg disangka,
Mmg cina tu ambik wallet n Hp kawan aku.
Mulanya taknak mengaku,
Dah aku n mmbr aku duk push2.
Baru ngaku.
Sbb malas nak jadi kecoh,
Mmbr aku lepaskan camtu jer...
Tapi die tak braninye wat hal tempat orang beb...
Tak pasal2 kang.

So,
Kami sambung sembang2 semula.
Seperti takde ape2 yg berlaku.
he5...

P/s : Sentiasalah berhati2 n berwaspada ttg barang berharga sendiri.
Kalau g memerut sekalipun, pastikan la wallet n Hp tu diletak didepan mata.
Elakkan letak ditempat yg kita tak nampak...

" Sesal dulu pendapatan,
Sesal kemudian mmber tolong bayarkan.. "


** Nama mangsa tersebut terpaksa dirahsiakan.
Demi menjaga pihak2 tertentu.
Tapi mangsa mmg antara mereka berdua.

Nak tau gak?

[ Biarlah Rahsia ]


6 comments:

Unknown said...

tp bukan aku...
mknenye..........jeng3

Mohd Ridwan said...

SULTANdiblogBETA :

he5...
en Kurt,
kalau bukan ko... sape ea?
jeng jeng jeng...

Wawa_Nadwa said...

sib baik dpt balik kalu tak...
pandai2 la smbung..
=P

Mohd Ridwan said...

Wawa_Nadwa:
hahahaha...
tau pun...
kalau tak makan free cine tu...

budak kecik said...

hahaha sapa ek!!! xnak hp tuh bg jew kat aq

Mohd Ridwan said...

budak kecik :

he5...
nnti aku bg hp tu..
hak3...