Pages

20 March 2009

Aku, Cikgu n Ngajar?

He5.
Mesti lawak kan tajuk dier...
Mmg betul.
Aku mmg bukak kelas tuisyen.
Setiap jumaat malam.
Sejam je.
Dari Jam2000 - Jam2100
Kalau lebih sejam, takot ade yg kene mkn plak.
He5.

Aku ade tiga student.
Sume Form 2.
N aku ngjar Mate je.
Ade gak mak bapak dieorng suruh ajag B.I
Mati la aku,
Aku sendiri pun tak lepas.
He5.

Malam ni sorang je dtg.
Al maklumla,
Cuti sekolah.
Aku je boleh pakai mesin kire2.
Bdk2 tak bleh men.
Kejam tak aku?

N kebetulan Surau Addiniah tempat aku de ceramah agama.
Jiran aku g, tapi takde sape nak tgk2 anak die.
So tinggal la bdk tu ngan aku.
Bukan susah,
Aku on je game,
Suruh die men sementara aku ngajar.
Punye la die asyik men.
Tenang aku ngajar.

Amacam?
Sepatutnye die ikut mak die.
Tapi aku offer je game, terus tak jadi follow mak die.
Men game siap dgn baju melayu n songkok tu.
Agak2 mak die marah tak?
Bdk2 kite kene dedahkan dgn dunia game.
Hu5.


**P/s : Aku n mmbr aku yg ngajar tuisyen bercita2 nak buka sendiri punye.
walaupun kecil2lan...
Insyaallah kalau ada rezeki...

2 comments:

Unknown said...

'Aku n mmbr aku yg ngajar tuisyen bercita2 nak buka sendiri punye.'

cuba ko detail kn skit...nk bka tuisyen k cc? haha

Mohd Ridwan said...

SULTANdiblogBETA :
he5...
tau tau jer ea...
nak bukak pusat tuisyen ar...
cc kene de modal yg agak tinggi.
walaupun mmg kompom cc akan memberikan pulangan lumayan...
ape2 masa yg akan menentukannyer...
hu5...