Pages

25 April 2012

[ Sugar Glider ] Pengubat Di Kala Sunyi

Assalammualaikum dan Salam Satu Malaysia.

Bagi mereka2 yg bergelar pengangur pekerja, mesti korang ade terasa penatnye kerja seharian kan? So macam mane korang release tension tu ea? Kompius gak kalau di pikirkan kite ni setiap hari goyang kaki
bertukus lumus perah tenaga bekerja. Mesti penat kan?

Bagi aku yg kerjanye kat site yg kekadang panas, kekadang sejuk. Memang terasa penatnye kalau bekerja tu. Nak plak bile dah balik keje tu. Mmg kalau boleh nak terus ke katil je terus. Tapi sejak setahun yg lepas, tak kira la penat mane pun bekerja, balik mesti terasa gembira n tenang je. Kenapa? Aku bukan layan gam ke ape2 yg terlarang tu. Hahaha...

Setiap kali balik kerja, pasti hati akan terusik tgk gelagat semua "Family L". Kalau pada mulanye cuma ade Luwizz, Kemudian di tambah ngan kehadiran Leorizz. Dah bertambah rezeki bile pasangan ni hadiahkan aku Lucy. N sekarang cuma menanti hari tuk terima lagi dua ekor joey. Makin meriah plak Family L yg menginap di Villa L.

Semalam satu hari penat bekerja sebab byk site kene pergi wat keje. So badan tu mmg la penat gile. Tapi bile balik, masuk je bilik tersenyum tgk telatah ketiga-tiga SG. Masing2 ngan kerenah n aktiviti masing.
nak tau ape yg dieorang wat malam tadi sebelum aku balik keje? Jome skodeng!

Bile bukak je lampu bilik, terkantoilah perbuatan2 semua SG ni...

Mr Leorizz lebih suka melepakkan diri dalam piramid tent ni sambil dgr lagu klasik.

Mrs Luwizz plak suke duk kat penjuru cage mcam ni sambil jilat dalam pouch.
Kekadang Mrs Luwizz suke duk dalam bekas makanan sendiri n berangan cam dalam  spa.
( bekas ni mmg sengaja di kosongkan tuk tempat lepak Luwizz)

Miss Lucy plak sekarang sangat suka makan. siap gulung ekor lagi takut terjatuh.
( Kuat makan sekarang macam Luwizz masa pregnant. Pregnantkah Lucy?)

Bagi aku, sekarang ni dieoranglah tempat aku lepaskan tension bekerja 7 hari seminggu... Walaupun penat bekerja, pasti akan luangkan masa 30 minit sebelum g keje sebab masa tu SG ni sume baru nak masuk tido.. Dan 2-3 jam sebelum aku tido bersamaan waktu SG ni baru nak mula aktif.

Harap bile dapat lagi 2 joey dalam 3-4 minggu ni, Villa L ni akan makin meriah ngan gelagat mereka sekeluarga...


No comments: