Pages

21 April 2012

[ Kehidupan ] Darah Gemuruh

Salam... Len macam je kan tajuk kali ni... Bukan gemuruh nak akad nikah ni. Tapi gemuruh yg lagi hebat. Mcm ni citenye....

Kebiasaannye setiap pagi jumaat aku mmg ade perhimpunan pagi tok setiap minggu. So macam biasa la aku g keje n nek tingkat 3 tempat kejadian... Nak dijadikan cite perhimpunan kali ni GM aku datang. Bapak bosan gile kalau beliau ader. Sebab bukan ape, aku ni dah la jenis malas nak jumpa orang2 atasan sangat. Bukan sebab buat kes ke ape. Tapi sebab rambut ni bukan skema sangat yg boleh wat orang atasan gembira. Biasa la aku mmg susah nak berambut pendek ni. Panjang tu takde la panjang sangat pon. Just suam2 je.

So tadi sebab dah terlewat, aku pon berlari le naik tangga. Sebab takkan kite nak lalu depan GM kan. Tak hormat plak nanti katenye... Ye la, dioe boleh naik awal, kite mmg takde alasan la nak lewat. Lagipon perhimpunan buat kul 815pagi. Kire sepatutnye mmg sempat nek atas sebelum mula...

Dah la berlari nek tangga, aku masuk je pintu belakang, Si pengacara tu kate " dijemput wakil LPM untuk membacakan doa" Mane boleh sebab minggu lepas unit LPM dah baca. so sepatutnye unit lain. Argh!!! biarla unit mane pon, bukan turn name aku sepatutnye minggu ni. Tapi di sebabkan aku nak berjalan ke depan sket tuk masuk barisan, dieorang ngat aku yg nak kedepan baca. So masing2 dah bisik2 " wan, g la baca. takde wakil ni..." aku dah la ngan rambut lagi... Adoi.. Tapi bos dah suruh kan, g je la... Ala, baca skrip je pon. Bukan suruh hapal pon.

So aku pun kedepan ngan jiwa yg tenang sket... Tapi nak cakap yg darah tu tgh mengelegak nak masak, aku pegang je mic, aku terus jadi len macam. Pe lagi, aku pun mulakan la bacaan doa. Aku ulang, just baca je kertas yg disediakan. Mudah kan??? Ceit la mudah. Mmg nampak senang, tapi bile dah kene kat batang hidung, sendiri mau pikir la...

Aku mula2 ok lagi. Masuk je perenggan kedua, aku rase macam semput. Napas aku macam sangkut2 sampaikan mmg ketara aku jadi gelisah. Ngan tangan mula mengigil, turun ke kaki... Aku terasa macam bagi ceramah kat PM plak. Rase panjang je skrip doa kali nie... Mmg aku tak dapat wat ape2 selain teruskan baca doa perlahan2... Rasenye paru-paru yg pam udara aku tinggal sebelah je... Bukan men semput lagi tadi. Aku buang perasaan malu. Terpaksa teruskan gak. Akhirnye aku berjaya abiskan. Aku perhatikan ramai yg macam sengih2 kat aku. Aku peduli ape. Sampai turn korang, korang tau la ape rase duk depan sebelah GM baca doa. Gigil beb!!!

Ape2 pun tu sume aku jadikan pengajaran berguna tuk diri aku. Aku mmg macam ni dari sekolah dulu.  Sebab tu tak boleh masuk pertandingan ape2. Takut pengsan plak nanti kat depan...

So semuanye dah selamat. Nasib bek orang kat unit aku sume paham. Sebab boss aku pun gigil gak ritu. Sebab tu die tolak kat aku tadi. Hahahahaha...

No comments: