Pages

09 April 2012

[ Hiburan ] Akhirnye UNIFI milikku

Assalammualaikum semua...
Harini nak cerita sket pasal UNIFI ni. Bagi merekan yg dah ketagih ngan PC n tenet ni, mmg susah nak hidop kalau takde PC n tenet ni... Aku salah satu daripada golongan tu la... Biar tak tgk tv pon takpe asalkan PC n internet baek punyer...

Sebelum ni pakai Streamyx 1Mb. Harga bulanan lebih kurang RM110. So bile Unifi dh mula ada kat perumahan aku. So ape lagi, terus la g daftar. 5Mb harga dalam RM149. So bagi aku, harga pakej tu belakang cite. Yang penting tahap kelajuan die mesti tip top!

So hari ni kontraktor Unifi call cakap nak datang dalam kul 2.30ptg. So dari kul 12 tgh hari aku dah duk ade kat umah menanti die datang. Tepat jam 2.45Ptg die sampai. So aku ambek le beberapa keping gambar tuk di muat turun dalam blog ni. Tapi masa upload gambar2 sume ni, mmg terasa le betapa cepatnye berbanding yg lama. HAHAHA gelak jahat tok diri sendiri...


Duk ukur kabel Fiber Optik


Tgh tarik Kabel Fiber dari tingkat 2 ke tingkat 3


Macam2 ade dalam ni.


En Unifi kite mulakan keje


Tgh setting dalam moderm n router


Lupa plak tanye ape ni. Tapi fungsi die
sebagai penyambung kabel outdoor n indoor


Tu die Router n Wireless


Yg atastu moderm n bawah tu la HyppTV Set.
46 channel lagi.


Telepon Wireless

Memandangkan HyppTV tu aku pasang ke LED screen 23 inci. So TV aku takde suara. Sekarang tgh pikir cara tuk ubah suai supaya boleh sambungkan speaker ke set HyppTV ni...
** Update : Telah berjaya mengubah suai set HyppTV untuk sambung ngan speaker. Yeah!!!

No comments: