Pages

11 April 2012

[ Sugar Glider ] New Friend In The House

Assalammualaikum Dan Salam Sejahtera....

sebenarnye takde ape yg menarik sangat ngan post rini. Just nak kongsikan yg den amat gembira sebab dapat 2 kawan baru dalam FB. Dapat kawan pon nak cite kat Blog??? Sebab ni bukan sebarangan kawan.

Mereka adalah Shannon Burch dan Wendi Cross Harvey. Mereka berdua berasal dari luar negara. Dari daerah MICHIGAN US. Macam mane kenal? Bermula dari masa mula2 Sugar Glider ni. Masa tu mane la tau club2 kat Malaysia sangat kan. So kebetulan la dapat satu fan page Motown Gliders kat FB yg terangkan cara penjagaan SG ni. So dari situ la mula2 PM tok tanye cara bela. Yang  bestnya, masa Malaysia n US ni kan berbeza. Mereka 12 jam lambat dari kita. So kalau nak PM tu mmg kene tgh malam la.

Mulanya cuma borak dari Fan Page die. Sehinggalah awal pagi tadi die add friend guna personal FB die. Katanye sebab die berminat dgn cara aku bela SG aku sehingga betul2 sihat. Aku pun tak percaya bile die cakap macam tu. Tapi sebenarnye gembira!


Ni antara perbulanan dgn beliau. Terpaksa gunakan bahasa english. Tapi demi untuk SG. Aku sediakan kamus.




Ni lagi satu antara komen2 beliau sambil belajar ilmu baru...




 

Walaupun berjaga dari tengah malam sehingga awal pagi, aku tetap berpuas hati sebab dapat berkenalan ngan mereka berdua. Kerana dari mereka aku dapat pelbagai ilmu mengenai penjagaan Sugar Glider ni. Selaion mereka, aku juga berkongsi ilmu dgn ahli2 kelap " PETS LOVER MALAYSIA"


No comments: