Pages

02 September 2010

150 Juta

Fynn Jamal - 150 juta



http://www.fileden.com/files/2010/8/28/2954940//150 juta.mp3" name="FlashVars"/>


Bile jari jemari aku nak mula menaip, aku akan mula pikirkan tajuk pe yg sesuai ea... So bile di korek2 bahan dalam pale otak aku nie, ye la... bukan zaman study lagi kan... Zaman study bleh la pikir senang. Otak tgh cair. Sekarang dah keje, otak keras macam batu bata. Susah sket nak korek idea... Hahaha... Aku terpikirkan nak wat entry pasal "150 Juta". Mesti korang tau kan lagu nie.. lagu ni bagi aku tgh top la. Sebab aku tgk ramai giler orang duk post pasal ade awek tudung itam men gitar sambil nyanyi lagu nie... [ Klik la nak tgk ]

Tapi aku cuma nak cakap yg aku bukan nak banned lagu ni atau sesape yg suka lagu nie... Tapi just dari pandangan mata jer... Sebab AKU PUN MINAT LAGU NI... (-_-")

Betul ker kalau korang ditanye soklan yg sama sampai 150 Juta kali, Korang takkan busan? seyes la kalau aku, mesti bosan. Tak caye cuba tgk Video ni. Sebabkan aku tak reti nak masukkan Video tu, korang klik je nie... [ Video ] (T_T) Budak kecik pun menyampah kalau ditanye soklan yg sama. Lawak kan... Hahaha...

Cuba la kalau aku CUBA TRY TEST tanye mak aku :

" mak, mak masak pe hari nie? "

" Gulai Tempoyak Ikan Patin " jawab mak aku...

Pastu cuba aku tanye tuk kali keDua :

" mak, mak masak pe hari nie? "

" Eh, Gulai Tempoyak Ikan Patin la! " Mak aku mula gunakan tone suara len...

Kira ok lagi kot mak aku jawab. Tapi bile aku tanye tok kali ke 10,
mesti mak aku jawab :

" Ko ni asal tanye byk sangat? tolong tak nak! Kalau taknak makan, Diam je la!!!" N mgkn Aku rase yg mesti ade something terbang ke arah aku... Myb seperti sejarah, periuk terbang la... Hahaha...

Tapi lagu nie kan ditujukan kepada mane2 couple2 yg tgh seronok melayari bahtera menyusuri liku2 kebahagiaan... Sebab tu bagi dieorang ape la sangat 150 juta kali tu... Belum 300 Juta kali kan... Kan zaman bercinta macam2 dialog kite jumpa.

Kan zaman bercinta selalu ade dialog :

" Ayang nak bunga tu ea? Lautan berapi ni abg sanggup renang. " Tapi mesti bunga tu layu kene api kan?
" Sayang nak makan tu? Nanti I g belikan ea. Bukan jauh pun Putrajaya tu. " Sedangkan beliau kat Shah Alam.
" Nape angkat byk sangat nie? Abg kan ade..." Padahal kat tangan die pun dah penuh, Sayang la katekan...
" Nak jalan mane ea minggu nie... Jom g Cherating nak? Abg drive. 4 jam je kan.." 4 Jam drive amat la dekat masa tu...
" Rindu la kat U, Sampai tak lalu nak makan" Padahal baru makan murtabak Daging 2 keping.

Dan byk lagi dialog2 yg mungkin tak masuk akal korang pernah buat kan? Tipu la takde... Aku pun pernah bercinta... Naseb bek tak pernah renang lautan api lagi.. Mau rentung aku tau... Kelakar kan kalau dah terlalu ikutkan perasaan masa bercinta... Name pun bercinta... MEsti nak tunjuk yg kitelah orang yg sanggup wat ape2 demi die... Argh!!! Tetiba teringat plak zaman aku muda-muda dulu... Dah dah, taknak ingat dah...

Cukup la sampai kat sini jer... Len kali aku borak lagi... Borak? Ade ke orang nak borak ngan aku? Whatever la... Takde orang baca, aku baca sendiri je la.. Hahahaha... Janji aku hepy dgn life aku sekarang...

P/S : Rule No.1 : " Sayangi Dia Dengan Hati. Bukan Dengan Perasaan. Jika Anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, Ianya akan gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa. "







No comments: