Pages

17 March 2012

[ Sugar Glider ] Pengalaman Terbaek!

17 Mac 2012 Jam 1230 tgh hari. Aku ngatkan luwizz sakit sebab bunyi lain macam. Bile aku angkat tgk bawah badan, ngatkan die berak berdarah. So risau gile. Aku terus roger kawan2 nak tau VET yg paling dekat ngan rumah. Takut Luwizz sakit. Pastu aku pun lap la ngan tisu basah. Masa tu baru aku perasan ade 2 biji sebesar biji kacang panjang kaler merah. Aku pelik gak, takkan ketulan daging. Lagi la aku takut.

Sementara Luwizz duk jilat2. Salah satu jatuh atas tangan, aku duk perhatikan betul2, baru perasan yg tu baby joey yg baru beranak. rupenye Luwizz beranak KEMBAR. Aku jadi gembira tak terkata. Pastu tolong Luwizz tolak anak ke dalam pouch. Baru Luwizz diam.

Sekarang die rehat dalam sleeping pouch. Cepat tol ea Luwizz beranak. Sebab Joey sebelum ni baru sebulan OOP. Nama pun tak letak lagi tok Joey gurl sebelum ni. Ni dah tambah lagi twins. Ape2 pun Alhamdulillah. N seronok dapat saksikan Luwizz beranak. Sebab tak semua orang yg bela dapat peluang nak tgk sendiri joey beranak. N naseb bek dapat ambek gambar. Bukan senang dapat peluang ni. Tapi subur sangat plak si Luwizz n Leorizz ni... (^_^)Y

Ni antara gambar yg dapat di ambil sebagai kenangan...



Merah tu yg disangka ketulan daging.


Bile perhatikan betul2, Itu adalah JOEY!!!


Kecik je Joey yg baru beranak


Yg besar sebelah kanan itu adalah kepala.


Mengeliat sebab lahir ke dunia


Gabungan gambar kejadian yg sangat istimewa

** Ramai yg cakap aku sangat bertuah sebab dapat saksikan sendiri kejadian ni. Ape pon aku bersyukur di beri peluang melihat satu lagi kejadian ni...

No comments: